→Skruttbil◊ο♦

Ohoj. I morse blev det frillan en sväng, sen en liten liten snabbis hos Matildus som är sjuk :* Hämtade upp Ludde och off till Linköping,.. trodde vi? Svängde av i Norrköping för vi blev sjukt sugna på att gå på Kolmården och åka med vrålåket i Safariparken.. men nejnej. Kolmården hade stängt, say what? Dålig stil.
Det blev lunch i Norrköping, och när vi skulle åka vidare så startade inte vrålåket (notera att hon aaldrig krånglat förut), hon var helt död. Inte ens försök till att starta. Nada. Jag fick stå och vifta med startkablarna för att fånga en Handyman (som Luddes mamma sa, vilket han tyvärr inte är). Success! Vi fick tag i två riktiga bilboys! Men trots kablarna så ville hon inte starta, så då var det inte batteriet utan startmotorn fick jag lära mig. Vi fick istället putta igång henne längs storgatan i Norrköping, minst sagt en jävligt rolig syn. Sen åkte vi hem, för varje gång hon stängs av så måste vi putta, ehe (lite som i Little Miss Sunshine, fast inte lika bra). Så inget leg, ingen rundvandring men Ludde ritade en fin fransk pojke på ena fönstret i bilen, han är söt, han heter Pierre.
Dessutom lyssnade vi på Detektivbyrån-Wermland hela resan, så jag är nöjd.
Nu ska jag piffa mig, sen blire in till stan (i mammas bil hehö) för middag och bio med Emelie, myspys. Dock vägrar jag Twilight, Neeew Mooon, bara för att.

   


 

 


Kommentarer
Postat av: karin

vilket äventyr! men trist för skruttomobilen :(

2009-11-23 @ 21:27:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0