Primus my love


P
luggat röv hela morgonen + förmiddan, klar med psykologin & nästan med mitt arbete om humanitär rätt, sen har jag bara en religionsuppgift kvar, sweet.  Åkte till stallet efter lunch för att hänga lite med Pirre, va typ över en vecka sen jag red ;O. Tog en lång sväng i skogen & lyssnade på Amy Winehouse <3 
   Turen började väldigt rofyllt, sjöng med till rehab mlf,. tur att ingen hörde mig & stackars primus.. Sen kom jag på att jag kunde ringa morgan 23 slak, vilket jag gjorde eller tja hon fick ringa upp mig för jag är snål.. Det blåste som fan & primus va pigg så hon hade lite svårt att höra vad jag sa, men vi prata på en stund.. sen skulle jag börja trava & försökte ha sladden i munnen samtidigt som jag pratade vilket resulterade i massa dreggel & jag råkade tillslut avbryta samtalet, heja mig. Men morgan ringde upp lite senare & då kunde vi prata om meningen med livet ett tag till.
   Påvägen hem skulle jag galoppera på en lång cykelväg, för Primus va så pigg så jag tänkte att han gott kunde få springa av sig lite.. Så full fart! Kanonkul! Efter några hundra meter lägger han in turbon & då menar jag verkligen turbon! Tårarna rann & fort gick det! Till sist jag inser att det kanske är dags att börja sakta ner eftersom vägen snart tar slut, så jag kortar upp honom & tar tag i tyglarna, då den ena går sönder! Så där sitter jag i full fart med bara en tygel & får inte stopp på det lilla livet, som verkligen springer för glatta livet.. Paniken börjar sakta bryta ut & jag försöker graciöst sträcka mig fram för att få tag i tränset & bromsa honom, utan vidare resultat.. Men till slut, antagligen med superkrafter så får jag stopp på honom, fråga mig inte hur. Hoppar av & försöker få fast tygeln medan Primus dansar omrking som om han aldrig fått springa förut. Men jag klänger mig upp igen & sen skrittar vi hem.. där fick jag för att inte ha ridit på en vecka.. spänning i vardagen kan man säga. Hiho!

Ja det va typ dagens händelse, ehm nu ska jag plugga lite till för det är så rowligt.
Betygen sätts på onsdag & efter det är det party on!
Hajhaj:*

Fick precis sms av Emelie som är i Costa Brava, saknar dig baby <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0