Hallå alla kissekatter

Jag & Morgan träffades i stan, gick till Ebbas & åt lunch, sen till turistbyrån för att köpa våra efterlängtade håkan biljetter då det visar sig att ståplatserna är slut! </3 vem vill sitta på en håkan konsert? eh. Så efter det blev ju stämningen skitbra.. så vi va tvugna att tröstshoppa lite..
Jag köpte min efterlängtade fula rosa regnjacka & ett par solbrillz
Morgan köpte solbrillz+örhängen(sällan?).. sen köpte vi också varsitt par fula fotbollsstrumpor från gina, som vi ska ha på hultan, hetthett.
Jag fick fina presenter av Morgan som hon hade köpt i Göteborg, håkans singel, en skitsnygg plånka från monki & ett kort på Brian Joubert <3
Efter lite shopping var det dags för Optica, där jag fick reda på att jag nästa vecka ska hämta ut linser för ett år (eftersom vi ska flytta & blabla) vilket kommer kosta mig ungeför 4500kr, mm underbart! eh hej pappa?.
När vi va klara på Optica inser vi att det kanske är dags att ta tåget (klockan är typ 4 & johan skulle börja halv 6) så vi går ganska lugnt till knutan & upptäcker att tåget till hässleholm går 16.36 & framme 17.32, ehe!
Paniken bryter ut, Morgan börjar nästan gråta & jag kan inte ens locka henne med godis! då är det illa! Vi går ut till taxirondellen & frågar va det kostar till hässleholm, 1200kr!! men vi kunde få det för "bara" tusen spänn, men panka som vi är säger vi nähe du.
Vi är alltså tvugna att vänta på tåget, stämningen är nu ännu lite sämre. Jag lyckas efter lite tjat få Morgan med på att köpa lite godis, inte för att vi blev gladare, men tröstäta är ju alltid roligt.
Tåget kommer & det tar typ en timme.. väl framme i hässleholm har vi nu räknat med att behöva ta taxi eller så till kulturhuset där vi ska se johan.. men när vi kommer ut från stationen så vad ser vi? om inte kulturhuset rakt över gatan!! yaaei! vi springer in & kastar oss upp för alla trappor & kommer in typ 5 minuter försent & uppvärmaren ska precis börja. Fan va bra vi är!
Johan Glans är gud.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0